Motocykl z koszem K750

 

K750-3Motocykl K-750 produkowano w ZSRR w latach sześćdziesiątych. Był on efektem prac nad unowocześnieniem motocykla M-72. Popularna „emka” była z kolei kopią znakomitego niemieckiego jednośladu BMW R71.

Popularnie nazywany „Kaśką”, w myśl założeń konstrukcyjnych i eksploatacyjnych jest ciężkim motocyklem mogącym współpracować z wózkiem bocznym. Posiada silnik dwucylindrowy, czterosuwowy, dolnozaworowy, chłodzony powietrzem o pojemności całkowitej cylindrów 746 cm. K-750 jest następcą M-72 i odznacza się lepszymi właściwościami technicznymi.

K-750 CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA

ZASADNICZE WYMIARY I CIĘŻAR MOTOCYKLA:
Długość w mm:
-z przyczepą: 2400
-bez przyczepy: 2200
Szerokość w mm:
-z przyczepą: 1650
-bez przyczepy: 820
Wysokość w mm: 1060
Rozstaw kół w mm: 1450
Prześwit pod obciążeniem w mm: 120
Najmniejszy promień skrętu z przyczepą w mm:
-w prawo w/g śladu przedniego koła: 2150
-w lewo w/g śladu koła przyczepy: 3050
dopuszczalne obciążenie z przyczepą w kg: 300
Ciężar motocykla z pełnym zbiornikiem i przyczepą w kg: 370

ROZWIJANA PRĘDKOŚĆ, ZUŻYCIE MATERIAŁÓW PĘDNYCH I SMARÓW ORAZ ZASIĘG
Maksymalna prędkość z przyczepą w km/h: 90
Zużycie paliwa na 100km w l: 6-7
Zużycie oleju na 100 km w l: 0,250
Zasięg w km: 300

SILNIK
Rodzaj: -czterosuwowy, gaźnikowy, dolnozaworowy
Model: K-750
Ilość cylindrów: 2
Układ cylindrów: -poziomy naprzeciwległy
Pojemność całkowita cylindrów: 746
Średnica cylindrów w mm: 78
Skok tłoka w mm: 78
Stopień sprężania: 6.0 (+0,1;-0,3)
Maksymalna moc silnika przy 4600-4900obr/min w KM: 26
Maksymalny moment obrotowy przy 2600-3200obr/min w kGm: 4,2
Minimalne obroty w obr/min: 600-750

UKŁAD ZASILANIA
Gaźnik: K37A
Ilość gaźników: 2
Filtr paliwa: -siatkowy we wlewie i odstojniku paliwa
Filtr powietrza: -kombinowany – odśrodkowy i bezwładnościowy – olejowy dwustopniowego oczyszczania
Pojemnośc zbiornika paliwa w l: 22

UKŁAD OLEJOWY
System mieszany: – podciśnieniem , rozbryzgiem
Pojemność układu olejenia silnika w l: 2

UKŁAD ZAPŁONOWY
System bateryjny: 6V
Cewka zapłonowa (jednosekcyjna): B2-B lub B2-B2
-przy zastosowaniu automatycznego regulatora przyśpieszania zapłonu PM-11 (dwusekcyjna): B-201
Przerywacz: – rozdzielacz PM-05
-przy zastosowaniu automatycznego regulatora przyśpieszania zapłonu i cewki zapłonowej: B-201 PM-11
Świece zapłonowe: A8U (F-75)

Kaśka, którą dysponuje stylizowana jest na niemieckim motocyklu BMW R71. K750Motocykl jednorazowo może zabrać 2 pasażerów.
Zapraszamy również do wykorzystania motoru do zdjęć charakteryzowanych.

Zapraszam do galerii moich pojazdów, gdzie obejrzeć można więcej zdjęć – w tym również motocykl K750.